Her markanın bir yüzü vardır. Bazen ismini hatırlayamadığınız markalar logolarıyla hafızalara kazınır. Logo, bir şirketin kimliğini yansıtan en önemli görsel öğedir. Sizi hedef kitlenize en çabuk şekilde anlatan iletişim aracınız logonuzdur. Hedef kitlede bıraktığınız ilk izlenime ne kadar önem veriyorsanız, logonuzun tasarımına da bir o kadar önem vermelisiniz. Profesyoneller tarafından hazırlanmış bir logo tasarımı, etkileyici bir imaj bırakabilir. Bunun bilinciyle hareket eden markalar, kendileri için en uygun logoları tercih ederler. E-ticaretin de git gide arttığı rekabet ortamında aynı hizmeti veren markaları birbirinden ayıracak temel faktör logodur.

Logo seçimi yaparken, hatırlanabilir olmasına özen gösterilmelidir. İnsan zihni karmaşık olguları daha çabuk unutur. Sadece görünümlü ve anlaşılır tasarımlar hedef kitlede bıraktığınız etkiyi arttırır ve daha çabuk hatırlanmanızı sağlar. Logo, göz yormayan, karmaşık biçimde tasarlanmayan, sade ve anlaşılır biçimde olmalıdır. Logolar, markaların imzası olarak tanımlanabilir çünkü yapacağınız her iş logonuzla birlikte anılacaktır. Şirketinizin hizmet verdiği sektöre uygun renkler, desenler, şekiller ve tipografiler tercih edilmesi size büyük artılar kazandıracaktır. Günümüzde gelişen bilgisayar teknolojisi ile uygun programlar kullanılarak ihtiyaçlarınıza uygun logolar tasarlanmaktadır. Logo tasarımında dikkat edilmesi gereken ayrıntılar şu şekildedir:

Sadelik: Logonuz her şeyden önce sade olmalıdır. Karmaşık, kalabalık ve düzensiz bir logo tasarımızı dikkat çekmez, akılda kalıcılığı azaltır.

Renk: Fazla renk kullanılan logolar dikkat çekici olduğu kadar, akılda kalıcılığı da zorlaştırır. Logolarda çoğunlukla 2 ya da 3 renk tercih edilir.

Oranlar: Logonuz kullanılacağı alana göre farklı ebatlarda boyutlandırılabilir. Bu nedenle yapacağınız logo, tüm ebatlarda iyi görünecek bir formatta olmalıdır.

Tipografi: Birçok yazı karakteri vardır. Logonuza ve verdiğiniz hizmete en uygun stili bulmak ise zordur. Eğer seçtiğiniz yazı karakteri yaptığını işi yansıtmıyorsa bu hedef kitlenizde kötü bir etki bırakabilir.

Özgünlük: Her şeyden önce logo, temsil ettiği firmayı en iyi şekilde anlatmalıdır. Eğer sektörün kendisiyle özdeşleşen bir rengi ya da sembolü varsa bu logoda tercih edilebilir. Ancak burada özgünlük devreye girer. Tasarlanan logonun rakip ya da müdahil firmaların logolarını çağrıştırmaması gerekir.

Bir cevap yazın