Ticari rekabet ortamının inanılmaz boyutlara ulaştığı günümüzde dünyasında her marka ya da şirket, kendisini rakiplerinden bir adım öne çıkaracak imaj çalışmalarıan ihtiyaç duyarlar. Birçok firmanın kuruluşu yıllar öncesine dayansa da kurumsallaşma konusunda ciddi eksikleri bulunmaktadır. İşte bu evrede “kurumsal kimlik” olarak nitelendirilen kavram devreye girmektedir. Kurumsal kimlik, bir şirket, vakıf ya da bu tip oluşumların hem kendi bünyesine hem de dış dünyaya kendisini ifade etme biçimi, bunu yaparken kullandığı materyallerin bütünüdür. Her insanın bir kimliği olduğu gibi şirketlerin ya da benzer kuruluşlarım kurumsal kimliği olmak zorundadır.

KURUMSAL KİMLİĞİN ÖNEMİ

Markaların sahip olduğu kurumsal kimlikler sayesinde müşteriler, markayı kolayca tanıyabilir ve rahat bir şekilde hatırlayabilirler. Kurumsal kimlik dediğimiz kavram, markayı meydana getiren değerler bütünüdür. İyi bir kurumsal kimlik çalışması sayesinde firmalar, müşteriler ya da hitap edilen hedef kitlenin gözünde prestij kazanmasını ve saygınlığının artmasını sağlar. Ayrıca etkili ve akılca kalıcı bir şekilde oluşturulmuş kurumsal kimlik, firmaların daha fazla akılda kalmasının yolunu açar. Kurumsal kimlik sürecinde şirketler, bu alanda uzman kişi ya da kuruluşları tercih etmelidir. Kurumsal kimlik, bir anlamda kurumların imzasıdır ve mecbur kalınmadıkça köklü değişiklikler yapılmamalıdır.

KURUMSAL KİMLİĞİ OLUŞTURAN ÖĞELER NELERDİR?

Kurumsal kimlik oluşturmak ve bu vizyonun devam etmesini sağlamak için belirli süreçler vardır. İlk olarak firmanın kim olduğunun iyi kavramanız gerekmektedir. Kurumsal kimlik çalışması hazırlanmadan evvel söz konusu markanın faaliyet alanı, rakipleri, hitap ettiği kitle ve ileriye dönük yol haritası iyice incelenmeli ve rapor haline getirilmelidir. Yapacağınız bu ön çalışma, görsel tasarım sürecinde çıkış noktanız olacaktır. Kurumla ilgili tüm verilerin eksiksiz bir şekilde ortaya konması her şeyin başında gelir. Kurumsal kimliğinizi oluşturacak ajansa markanızla ilgili olarak ne kadar fazla veri sunarsanız, ortaya bir o kadar doğru sonuç çıkar. Bu aşamadan sonraki adım ise kurumsal kimliği oluşturan öğeleri tasarlamaktır. Kurumsal kimlik içinde logo, kartvizit, katalog, broşür, dosyalar, antetli kağıtlar, fatura ve irsaliye, fuar-sergi katılımları, ofis dizaynı, araç üstü giydirme, promosyon ürünleri, tebrik kartları, ajanda, takvim, tabela, web sitesi, e-mail tasarımı gibi birçok unsur yer almaktadır.

Kurumsal kimlik sadece bu öğelerden sınırlı değildir. Materyaller her markanın ihtiyaçları ve taleplerine gore çoğaltılabilir. Kurumsal kimlik oluşturmada önemli olan markanın kendisini en doğru şekilde anlatan bir görünüme bürünmesidir. Kurumsal kimlik firmanızın her alanda temsil edilmesine anlamına gelmektedir. Profesyonel bir ekip tarafından hazırlanmış ve iyi tasarlanmış kurumsal kimlikler, insanların zihninde daha çabuk yer etmenizi, prestij kazanmanızı sağlar.

Bir cevap yazın