Sosyal Medya Yönetiminde En İdeal Paylaşım Saatleri

Sosyal medya, artık hepimizin hayatına yer etmiş bir ağ… Sosyal medya platformları birbirimizle iletişim kurduğumuz, paylaşım yaptığımız ve kendimizi ifade ettiğimiz yerlerdir. Peki böylesine büyük bir rekabet ortamında markanızı bir adım daha öne çıkarmak istiyorsanız neler yapmalısınız? Hedefiniz ister kişisel sayfanızın olsun, ister iş yerinizin web sayfasının tanınmasını sağlamak olsun, sosyal ağlardaki paylaşımlarınızı doğru zamanda yapmanız daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır. Özellikle bir markanın sayfasını yönetiyorsanız eğer sabaha karşı paylaşım yapmamak çok daha doğru olacaktır. Öğleden sonra yapılan paylaşımların, saat 08.00 ile 12.00 arasında yapılan paylaşımlardan daha fazla etkileşim ve erişim elde ettiğini görüyoruz. Ayrıca önemli bulduğunuz içerikleri, ‘mesai bitişi’ olarak adlandırdığımız saat 19.00’dan sonra paylaşmak markanız için çok daha yararlı olabilir. Sosyal medyada paylaşım yapmak için en iyi saatleri merak edenler için sosyal medya paylaşım saatleri:

Sosyal Medya Yönetiminde Facebook
En popüler sosyal medya ağı olan Facebook’un dünyada 2 milyardan fazla kullanıcı var. Türkiye, 44 milyon aktif kullanıcısıyla en çok kullanılan ülkeler arasında 9. sırada. Markalar için de lokomotif sosyal ağlardan biri olan Facebook’ta etkileşim oranının en yüksek olduğu gün Çarşamba olarak gösteriliyor. Pazartesi ve Salı bu oranlar düşerken, paylaşım için en kötü günler ise Cuma ve Cumartesi… Hafta sonuna giriş yapılan günlerde insanlar sosyal medyada daha seçici davranıyor. Facebook için en ideal paylaşım saati ise 13.00 ile 16.00 arası. Saat 15.00’te içeriklerin daha çok tık alıyor.  24.00 ile sabah 08.00 ve 08.00 ile 12.00 saatleri arasında yapılan paylaşımların etkileşimleri ise bir hayli düşük. Bizden söylemesi J

Sosyal Medya Yönetiminde Twitter
Mavi kuş hepimizin hayatında… Peki Twitter’de paylaşım yapmak için hangi gün ve saatleri tercih etmeliyiz? En ideal günler; Pazartesi, Salı, Çarşamba ve Perşembe… Hafta sonunda ise fazla paylaşım yapmamaya dikkat edin. Keza Cuma ve Cumartesi, insanlar Twitter’ı daha az kullanıyor. Günleri belirlediğimize göre hangi saat dilimlerinde postları paylaşmalıyız? Gün içinde paylaşım yapmak için en uygun saat 13.00 ile 15.00 arası. En çok retweet yapılan saat ise 17.00 olarak karşımıza çıkıyor. Twitter’da işinizi geç saatlere bırakmayın! Tweet atmak için en kötü zamanlar 24.00-09.00 ve 20.00-24.00 saatleri arası.

Sosyal Medya Yönetiminde Instagram
800 milyondan fazla aylık, 500 milyondan fazla ise günlük aktif kullanıcısı bulunuyor. Açık ara son dönemin en çok talep gösterilen sosyal medya ağı. Story özelliğinin eklenmesiyle İnstagram’da harcadığımız zaman dilimi daha da arttı. İnstagram’da en hareketli gün olarak pazartesi ve perşembe gösteriliyor. En düşük etkileşim oranı ise pazar günleri sağlanıyor. Günlük kullanımda en uygun sat ise 15.00 ile 16.00 arası. İşten uzaklaşıp kafa dağıtmak için bu zaman dilimi en ideal aralık olarak gösteriliyor. Eğer bir markayı yönetiyorsanız ve işletme hesabı kullanıyorsanız İnstagram için istatistiklere ulaşmanız çok daha kolay. Buradan hangi paylaşımın hangi saatte daha etkili olduğunu görebilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetiminde Pimterest
Az buz değil, 200 milyon kullanıcısı olan Pinterest, renkli içerikleriyle hayatımızda önemli bir yer edindi. Pinterest’te diğer mecraların aksine en ideal gün olarak Cumartesi dikkat çekiyor. 12.00-13.00, 14.00-16.00 ve 20.00-24.00 arasındaki zaman dilimlerinde yapılan paylaşımların etkileşim oranları ise daha yüksek. İş çıkışlarına denk gelen 17.00-19.00 arası ise Pinterest’in fazla kullanılmadığı saatler. Facebook, Twitter ve İnstagram’a oranla Türkiye’deki kullanım oranı daha düşük olan Pinterest’te paylaşımlar için stratejik bir planlama yapmak markanız için çok daha iyi olacaktır.

Sosyal Medya Yönetiminde Linkedin
Dünyanın bilinen ilk sosyal medya ağı ve en popüler profesyonel ağı LinkedIn 500 milyon kullanıcıdan daha fazla kişiye hitap ediyor. İş dünyasının birbirleriyle bağlantı kurduğu bu ağda salı, Çarşamba ve perşembe günleri daha çok etkileşim alıyor. En ideal saatler ise 07.00-09.00 ile akşam 17.00-18.00 olarak gösteriliyor. LinkedIn için 07.00’den sonra ve hafta içi yapılan paylaşımların etkileşim oranları daha yüksek diyebiliriz.

sosyal medya yönetiminde başrılı olmak için, en iyi sosyal medya yönetimi, sosyal medya yönetimi tavsiyeler
Tags:

Bir cevap yazın